 
        
        Szkolna Liga Historyczna
Początkiem marca w auli szkolnej I Liceum Ogólnokształcącego w Rawiczu odbyła się I edycja Szkolnej Ligi Historycznej. Zgodnie z założeniem Liga składać się będzie z trzech edycji.
W I edycji zadaniem uczniów będzie odpowiadanie na pytania ze starożytności i średniowiecza. W drugiej będą prezentować wiedzę z nowożytności do roku 1795, a w ostatniej znajomość historii XIX i XX w.
Forma konkursu podobna jest do zasad teleturnieju ?Jeden z dziesięciu?, z tą różnicą, że w szkolnym turnieju wystartują nie pojedynczy zawodnicy, a trzyosobowe zespoły jako reprezentacje poszczególnych klas.
W I edycji Szkolnej Ligi Historycznej zwycięstwo odniósł zespół z klasy Ic w składzie: Konrad Jarus, Jagoda Matysiak, Piotr Sobkowiak ? uczniowie odpowiedzieli poprawnie na wszystkie pytania.
Serdecznie gratulujemy!
II etap Ligi zaplanowano na 17 marca. Zawodnicy już rozpoczęli przygotowania, by jak najlepiej się zaprezentować i zająć jak najlepsze miejsce. Ostateczny rezultat rywalizacji będzie wynikał z sumy punktów zdobytych w poszczególnych edycjach.
Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 12 punktów, za drugie miejsce ? 9, za trzecie ? 7, za czwarte ? 6, za piąte ? 5, za szóste ? 4, za siódme ? 3, za ósme ? 2.
Poniżej zaprezentowany został skład poszczególnych zespołów i liczba punktów, którą zdobyli w I edycji.
Klasa Ia ? 4 punkty
 Kacper Jaśkiewicz
 Mikołaj Szymczak
 Miłosz Kreczmer
Klasa Ic ? 3 punkty
 Zuzanna Majerowicz
 Wiktoria Hądzlik
 Oliwia Materkowska
Klasa Ic ? 12 punktów
 Jagoda Matysiak
 Piotr Sobkowiak
 Konrad Jarus
 
 Klasa IIb ? 5 punktów
 Paweł Kląskała
 Dawid Gęstwa
 Szymon Mosiek
 
 Klasa IIa i IIc ? 2 punkty
 Michał Balcerek
 Karol Michalski
 Artur Kempiński
Klasa IIc ? 7 punktów
 Mikołaj Obarski
Bartosz Danielczyk
Danisz Wasilewski
 
 Klasa IIIa ? 6 punktów
 Jakub Reśliński
 Kacper Hodura
 Mikołaj Łyczakowski
 
 Klasa IIIc ? 9 punktów
 Damian Nowacki
 Agata Golina
 Bartosz Chlebowski
Tagi: historyczna, liga, reprezentacja, szkolna
 
                
        
         
                
        
         
                
        
         
                
        
         
                
        
         
                
        
         
                
        
         
                
        
        