Job shadowing w Sevilli
Kilku nauczycieli rawickiej Szkoły Podstawowej nr 4 wyjechało w pierwszym tygodniu ferii do Sevilli do szkoły dwujęzycznej Colegio Salesiano San Pedro, by na miejscu zapoznać się jak wygląda praca nauczycieli i uczniów w klasach dwujęzycznych.
Job-shadowing to rodzaj projektów, które polegają na wyjeździe do zagranicznej organizacji lub zaproszenia jej przedstawicieli w celu dzielenia się dobrymi praktykami, poznawania nowych metod pracy, wspólnego rozwoju obu instytucji i osób uczestniczących w tych inicjatywach. W przypadku rawickich nauczycieli job shadowing polega na odbyciu stażu polegającego na podpatrywaniu pracy, praktycznym doświadczeniu edukacyjnym w zaprzyjaźnionej szkole.
W minionym roku w Szkole Podstawowej 4 dwukrotnie goszczono nauczycieli hiszpańskich, którzy podczas pobytu uczestniczyli w zajęciach z uczniami, a w roli native speakerów mogli rozmawiać z dziećmi i młodzieżą. W tym roku również uczniowie będą mogli wykorzystać swoje umiejętności porozumiewania się w języku angielskim w codziennej sytuacji, kiedy to szkoła będzie przyjmować kolejnych zagranicznych gości.
Projekt ?Nauczyciele SP4 dla klasy dwujęzycznej? jest finansowany przez Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2018 w kwocie 229 805,76 PLN i będzie realizowany do 2020 r.
Wyjazd do Sevilli to pierwszy z pięciu wyjazdów. Łącznie weźmie w nich dział 18 osób. Podczas realizacji projektu pedagodzy będą mieli okazję do podniesienia swoich kwalifikacji językowych i metodycznych z języka angielskiego oraz w zakresie organizacji oddziałów dwujęzycznych. Celem projektu jest możliwość zaproponowania uczniom szkoły zajęć dwujęzycznych z doświadczoną w tym zakresie kadrą nauczycieli.
Fot. Archiwum własne Szkoły Podstawowej nr 4 w Rawiczu
Tagi: job shadowing, klasa dwujęzyczna