Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest już dostępna!
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Jest ona dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli od poniedziałku do piątku w godz. 18:00-8:00 następnego dnia, w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godz. od 8:00-8:00 następnego dnia.
Z TPK można skorzystać w sytuacji:
- nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK można uzyskać poradę medyczną, e-receptę, e-skierowanie oraz e-zwolnienie. Porady są udzielane w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim.
Tagi: teleporada