Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wracają do pracy stacjonarnej
Informujemy, iż zgodnie z nowelizacją rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 od 4 maja 2020 r. zostaje przywrócona praca stacjonarna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Bezpośrednia praca z dziećmi i młodzieżą najczęściej dotyczy spotkań indywidualnych, a jej realizacja jest bardziej efektywna w osobistym kontakcie. Mając to na uwadze przywrócono stacjonarną pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych. Rozpoczyna się czas diagnozowania dzieci i uczniów w celu wydania stosownych opinii i orzeczeń, ważnych dla przyszłości edukacyjnej i dalszych losów dzieci. Nie ma możliwości, aby je otrzymać zdalnie. Stąd potrzeba powrotu do stacjonarnej pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych.
W przypadku czynności, które nie muszą być bezpośrednio realizowane w budynku poradni, można nadal je prowadzić z wykorzystaniem metod i technik na odległość.
Tagi: diagnizowanie, dzieci, młodzież, orzeczenie, Poradnia Psychologiczo-Pedagogiczna, praca stacjonarna